fbpx

כל מה שצריך לדעת על אקנה

לכל אדם בחייו, הן גברים והן נשים מתמודד עם חצ'קונים, או בשמם הרפואי: אקנה. פצעי הבגרות מופיעים בכל מיני שלבים בחיים והם עלולים לפגוע בביטחון העצמי.

אז איך מתמודדים איתם ומוצאים פתרון? כל זאת בדרכים המצוינות למטה.

מה זה אקנה?

אקנה היא מחלת עור הגורמת להופעת "פצעונים" או "חצ'קונים". אקנה מופיעה אצל בני נוער בגלל השינויים ההורמונאליים המתרחשים בתקופה זו, אך היא יכולה להופיע בכל גיל.

בדרך כלל זוהי תופעה שעוברת במשפחה ומועברת בגנטיקה.

איך זה קורה?

פצעי בגרות מופיעים כאשר זקיקי השערות נסתמים על ידי תאי עור ועל ידי שומן של העור. אקנה מאופיינת בנגעים המכונים קומדונים ("ראש שחור" או "ראש לבן").

בהמשך מופיע זיהום חיידקי משני, ואז פצעי האקנה הופכים אדומים, דלקתיים ומוגלתיים. במקרים קשים עלול עור הפנים לגרום לצלקת שנשארת כל החיים.

8 טיפים למניעת התפרצות אקנה:

1. בואו נפוצץ מיתוס- נשים, גם אם אתן לא מתאפרות, נוצרים לכלוכים על הפנים מעצם השהייה בחוץ. כדי להימנע מפצעים ופגמים בעור תנקו את הפנים עם מסירי איפור גם לפני שינה ושטפו את הפנים לאחר אכילה ולפני שינה.
2. השתמשו במוצרים כמו קרמים וסרומים ללא חומרי בישום או צבע. אם אתן משתמשות בקרמים, מומלץ לבדוק את תוקף המוצר, על מנת שחלילה לא תשמשו במוצר פגום.
3.השתמשו במוצרים כמו קרמים וסרומים המזינים ומשקמים את העור מפצעים, עשירים בויטמינים ושמנים אחרים המזרזים את התחדשות תאי העור.
4. מחקרים מוכיחים שישנו קשר הדוק בין מתח ולחץ נפשי להיווצרות אקנה. בנוסף, ניתן לשמור על תזונה נכונה והפחתה במוצרי חלב ומזון עתירים בסוכרים המגבירים את הסתברות האקנה.
5. אין "לפוצץ" את הפצעונים ואסור לחטט או לגרד את הפנים. הפעולות האלה עלולות לגרום להופעת זיהום משני ולצלקות.
6. יש לשתות הרבה מים!
7. אל תשפשפו את העור, אתם יכולים לגרום לעצמכם נזק.
8. נסו להימנע מלגעת בפנים, נגיעה בפנים עלולה להפיץ את הבקטריות על פני העור ולגרום לעוד פצעים.

שימו לב, גם כשאתם מצמידים את הפנים שלכם לטלפון הנייד אתם עלולים להפיץ את הבקטריות, וכתוצאה יופיעו פצעים.

כדי למנוע זאת שטפו ידיים עם סבון לפני שאתם נוגעים בפנים שלכם: למשל, לפני שאתם מורחים קרמים למיניהם על הפנים.

אנחנו ממליצים להשתמש במוצרים של חברת ד"ר דניאל העשירים בויטמינים המזרזים התחדשות תאי עור ומשפרים את טונוס העור, בעלי תמציות מתאימות לאקנה.

גיליתם בעיה במאמר? דווחו לנו

דילוג לתוכן